Min knasiga lördag

  2012-03-25 / 12:49:35 / Allt möjligt /
Gjorde nyss ett lånt inlägg om min fredag och nu gör jag ett långt inlägg om min lördag.
Igår på förmiddagen så spelade jag fotboll med mitt lag mot AIK. Vi förlorade med 2-1. De gjorde mål när det var ca 5 sek kvar, tyypiskt.
Efter matchen åkte jag hem med mamma och åt mat. Sedan gick vi till stan och köpte 2 böcker jag måste läsa, linnen och ett par gråa och rosa joggingskor. Sedan gick jag till affären och köpte ingredientser till mitt och Josefins bak, för vi skulle baka macarons.
Sedan mötte kom Josefin hem till mig och vi började baka..
Medans jag och Jossan bakar hör mamma att jag vispar på fullt och hon springer in i köket och stänger av vispen. Hon sa: Nu är marrängen förstörd. Du skulle röra om försiktigt men en sked.
Jag tänkte OOppsii och sedan sprisade vi ut marrängerna å baklåtspapper. Smeten bara rann ut överallt och det blev kalabalik.. När vi tog ut dem från ungen var de helt kletiga. Det blev inte direkt macarons.. Men det var gott, eller jag fick ont i magen av dem, haha.
Och jag skulle värma vit choklad i mikron för att ha imellan marängerna men det blev inte såå. Jag glömde bort dem i mikron och chokladen blev bränd och svart och det stank i hela köket..
Vi hade också kletat ner handuken med karamellfärg typ?
När jag skulle hjälp mamma med middagen så hände en sak.
Jag skulle göra guacamole (stav??) och så helt pötsligt så råkar jag stänka värsa stora klumpen av guacamole på mammas jeans och på mattan.. Ahh inte miiin dag tänkte jag.
Josefin stannade på middag och till efterätt åt vi glass med bäär och en macaron. Tyvärr får ni inga bilder på våra vakra macarons. Men några blev lyckade om man jämför med de andra!
PUUUUUSS!



SaraWhitmore

Tack så mycket wendela <3

2012-03-25 @ 13:29:50
URL: http://sarapiper.blogg.se/
Jocke högqvist

Du har en väldigt fin blogg..

2012-03-25 @ 17:20:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

design av: joannalicious